Izvještaj s druge nedjelje pripreme za 220. obljetnicu župe – propovijed i predavanje prof.dr.sc. Josipa Bošnjakovića

Izvještaj s druge nedjelje pripreme za 220. obljetnicu župe – propovijed i predavanje prof.dr.sc. Josipa Bošnjakovića

Drugu nedjelju pripreme povodom proslave 220 godina osnutka Župe sv. Petra apostola u Ivanić-Gradu obilježili smo u nedjelju, 22.rujna 2024. večernjom misom koju je predslavio prof.dr.sc. Josip Bošnjaković, profesor i psihoterapeut. Tema ovog susreta bila je Obitelj u Božjem planu prikazana u Bibliji. Na početku misnog slavlja velečasni Branko Koretić pozdravio je uvaženog gosta naglasivši njegove zasluge u poticanju i djelovanju  nakon potresa na Banovini, osobito  u osnivanju timova za psihološku pomoć stradalima.

Predvoditelj misnog slavlja u svojoj homiliji ističe sliku zaljubljenosti Boga i Crkve. Doista, blago onima koji su pozvani na svadbu Jaganjčevu. Da bismo sudjelovali na svadbi, moramo poznavati Zaručnika, ali i On nas. Zanimljivo je da Isusovi učenici ne razumiju tko je Isus. Sin Čovječji predaje se u ruke ljudima i doista tko bi nasljedovao onog koji treba biti ubijen. Juda je predao Isusa u ruke svećenika, a Bog Otac  predao je Isusa ljudima. To znači da je Bog imao beskrajno povjerenje u ljude. Isus ulazi u ovaj svijet kao Janje. On bezuvjetno ljubi i pobjeđuje logiku egoizma. Njegovo djelovanje očituje se u davanju sebe za druge, a ne u težnji držanja ljudi u šaci.

Zanimljivo je da Isus iznosi činjenice o svojoj smrti, dok u isto vrijeme njegovi učenici  raspravljaju o tome tko je od njih najveći. Isus ističe važnost posluživanja ako želimo biti najveći. Istovremeno nas usmjerava da služimo onima koji su protiv nas, odnosno da u središte života stavljamo one koji su nebitni.

Nakon misnog slavlja velečasni Josip Bošnjaković održao je katehezu na temu Obitelj u Božjem planu prikazana u Bibliji. Velečasni Josip Bošnjaković prikazuje temu na primjeru biblijske Pjesme nad pjesmama. Tako nas Predvoditelj uvodi u tumačenje  pojma panim  koji opisuje odnos: pojam lice u hebrejskom jeziku ne sadrži jedninu nego samo množinu. Tako postoje tri dimenzije ljubavi:

    1. Bliskost
    2. Odanost
    3. Strast

    Ukoliko je isključena jedna dimenzija, to nije ljubav. Za kršćansku ljubav nedostaje Agape – bez interesna ljubav.

    Stihom iz Pjesme nad pjesmama: „Ja spavam, a srce moje bdije“,  autor pokazuje da volimo i nesvjesno. Najbolje vrijeme  je ono koje se odnosi na sadašnji trenutak. Poteškoće nastaju kad pojedinac  želi biti negdje drugdje, što znači suočavanje  s onim gdje jest. Tako i biblijska Pjesma nad pjesmama ne pokazuje samo idealiziranu ljubav. Vinograd u cvatu nagrizaju lisice. To znači da je važno prevenirati  kad nešto pođe po zlu.

    Nadalje, poteškoće u vezi nastaju kad zaručnica traži zaručnika  i nailazi na čuvare koji je tuku. Riječ je o fizičkom nasilju koje utječe na vezu, ali i pogubnosti izgovorenih riječi. Predvoditelj ističe važnost glazbe  i njezinu iscjeliteljsku ulogu izvođenjem pjesme Stavi me kao znak. Mnoge vode ne mogu ugasiti Jahvin plamen u nama i to nam pokazuje važnost slavljenja. Živimo u vremenu u kojem nedostaje slavljenja.

    Na samom završetku zanimljivog tumačenja Pjesme nad pjesmama, velečasni Josip Bošnjaković ukazuje nam na skrivene bisere ove predivne pjesme. Tako objašnjava kompoziciju Pjesme od devet poglavlja i 1200 riječi od kojih su samo dva slova posvećena Bogu. Tako od malo Boga dobivamo puninu, i to molitvom.

    Na sadržajnoj razini predvoditelj kateheze tumači izjednačavanje riječi Ljubljeni i riječi David. Iz toga proizlazi poznati molitveni zaziv:„Isuse, Sine Davidov, smiluj  mi se!“

    Mnogi su svoje nadahnuće pronalazili u Pjesmi nad pjesmama. Jedan od njih je i hrvatski pjesnik Janko Polić Kamov koji u svojoj Pjesmi nad pjesmama prikazuje sasvim drugačiju sliku ljubavi od one koju  ističe biblijska Pjesma nad pjesmama.

    Govoreći o razumijevanju smrti, velečasni Josip Bošnjaković ističe kako Bog poljupcem poziva Mojsija na vječni život. Tako će i nas Bog svojim poljupcem poljubiti i pozvati na vječni život. Slikar Caravaggio je naslikao dvije slike Večera u  Emausu: na jednoj je prikazao Isusa za obilno postavljenim stolom, a na drugoj se  Isus nalazi za stolom kruha i vina. Učenici su prepoznali Isusa u Emausu u trenutku lomljenja kruha. Tako i mi u našim odnosima  trebamo prelomiti sebe za druge.

    Zahvalni dragom Bogu na predivnom tumačenju, nadahnuti ljepotom stihova Pjesme nad pjesmama i mi smo poslani lomiti se za svoje bližnje te tako donositi Krista drugima.

    Pripremila: Mirjana Banković-Malečić