Župa se pripremala za proslavu svog zaštitnika sv. Petra apostola trodnevnicom koju je predvodio doc.dr.sc. Josip Bošnjaković, teolog, psiholog i psihoterapeut, profesor na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta Josip Juraj Strossmayeru Đakovu i Hrvatskog Katoličkog Sveučilišta u Zagrebu, voditelj Bračnog i obiteljskog savjetovališta Đakovačko-osječke nadbiskupije.
Svakog dana trodnevnica je započinjala molitvom krunice kao uvodom u svetu misu.
Prvog dana trodnevnice tema je bila Napuniti bateriju srca vlastite obitelji. Župnik župe svetog Petra apostola, velečasni Branko Koretić, pozdravio je i predstavio predvoditelja trodnevnice profesora Bošnjakovića. Profesor Bošnjaković govorio je o Isusovom pitanju: „ Što tražiš?“ To je pitanje upravljeno i nama: što ustvari tražimo od Isusa? Slijedi pitanje koje učenici postavljaju Gospodinu: „Učitelju, gdje stanuješ?“ Isus odgovara: „Dođite i vidjet ćete!“ Tumačenje ovih pitanja i dogovora odnose se na činjenicu da je važno vidjeti kako živimo i koji su nam običaji. Važno je darivanje jednih za druge. To je pokazao Isus u svetoj misi darujući se nama. Mi primamo Isusa u svetoj pričesti, a potom se i sami darujemo obitelji i bližnjima. Nakon mise uslijedilo je klanjanje pred Presvetim Oltarskim Sakramentom s temom: Gospodine, ti imaš najbolje riječi za nas. Središnja poruka klanjanja bila je temeljena na činjenici: jedite od ovog kruha i sami budite kruh. Često ne želimo biti kruh u obitelji ili na radnom mjestu. Isusov je život započeo u Betlehemu, u Kući kruha. Tako je i naš život lomljenje za druge. Gospodin ne traži da budemo savršeni, nego ljubljeni. Isusovo pitanje upućeno Petru: „Ljubiš li me?“, upućeno je i nama -volimo li Gospodina u sebi i u bližnjima.
Drugog dana trodnevnice bila je tema Petrova Wi(reless)Fi(delity) mreža. Profesor Bošnjaković u svojoj je homiliji tumačio Ivanovo evanđelje i trenutak Isusova ukazanja učenicima na Tiberijadskom jezeru. Ulomak prikazuje obični radni dan i Boga u njemu. Neki su od učenika spomenuti imenom, poput Petra, Tome Blizanca, koji je sličan nama u onim trenucima udaljavanja od Gospodina i ponovnog vraćanja njemu. Zatim se spominju Zebedejevi sinovi, takozvani fanatici. Preostala dvojica učenika nemaju imena. Ukoliko se ne nalazimo među imenovanim učenicima, onda smo među ovom dvojicom. Petar je onaj koji preuzima inicijativu, on odlazi ribariti, a za njim odlaze i drugi. Zanimljivo je da Isus nije na moru, nego na čvrstom tlu, on je već uskrsnuo. On upozorava učenike da bace mrežu na drugu stranu, što znači promijeniti pogled, gledati u sebi i drugima ono pozitivno. Služeći se informatičkim rječnikom, profesor Bošnjaković prikazuje kako je Krist naš najbolji signal. Kako ustvari prepoznati Boga? Bog je ljubav i to je izvorna Wi-Fi mreža. Susret Isusa i Petra događa se na žeravici dva puta: prvi put u trenutku kad se Petar grije pored žeravice i pri tom zataji Isusa, a drugi put kad Isus pripravlja žeravicu za doručak s učenicima.Najbolji dijalog Boga i čovjeka je razgovor Između Isusa i Petra u Isusovom trostrukom pitanju postavljenom Petru: „Ljubiš li me?“ Isus se do jednostavnosti spušta na čovjekovu razinu, postavljajući treći put pitanje:“Voliš li me?“ Petrov odgovor je pomalo rastužen – ta Gospodinu je sve znano. Kao što je Isus rekao Petru, tako kaže i nama: „Dođi, slijedi me!“ Gospodina možemo slijediti svakodnevno u našoj obitelji, na radnom mjestu i u svim našim odnosima.
Nakon svete mise uslijedio je nagovor na temu Sedam svetih scena svetog Petra i Ljubljenog. Prva scena prikazuje trenutka osluškivanja Božje riječi: prvi je u tome bio Andrija. No, Petar je onaj koji pokazuje kako nije važno tko je prvi nego koliko volimo.. Druga scena prikazuje onog učenika kojeg je Učitelj najviše ljubio i koji se privija uz Isusovo krilo i na Isusove grudi. Važno je iskusiti Božju blizinu, bez obzira na našu grješnost. Treća scena prikazuje onog drugog učenika kojeg je Učitelj najviše ljubio: on uvodi Petra u u dvorište u trenutku kad sude Isusu. Drugi učenik je hrabar jer ljubi. Kad smo voljeni, onda smo i hrabri. Četvrta scena prikazuje Isusovo raspeće. Drugi je učenik hrabar i ide do smrti za Isusom, stoga mu Isus i kaže: „Evo ti majke!“ I nama kaže: „Evo ti Hrvatske! Preuzmi brigu o svojoj zemlji!“ Peta scena prikazuje dolazak dvojice učenika na Isusov grob. Drugi učenik stiže prvi, ali čeka Petra. Ne možemo trčati sami. Tako Petar predstavlja hijerarhiju, a drugi učenik ( Ivan) karizmu. Tako onaj koji ljubi vidje i povjerova. Šesta scena prikazuje Petrovu hrabrost u odlasku na ribarenje, no Ivan prepoznaje Isusa i kaže „Gospodin je!“ Ivan prepoznaje Boga jer je ljubljen. Sedma scena prikazuje završetak Ivanova evanđelja i Petrovo pitanje upućeno Isusu za Ivana: „Što s ovim?“, misleći na Ivanovu smrt.
Treći dan tema je Voda i ljubav (križ) su ipak najbolji. Ukazivanje na ljubav koja ne isključuje drugu osobu jer smo kao kršćani pozvani sve voljeti. To možemo kad je Bog na prvom mjestu u našem životu. Čovjekove životne poteškoće nemaju veze s Kristovim križem. Križ je simbol ljubavi. Pokazujući i darujući ljubav drugima, dobivamo ono najbolje. To je naša proročka plaća.
Na sam blagdan svetog Petra u župi su slavljene dvije svete mise, u 8.00 i 19.00 sati. Svetu misu u 8.00 sati predvodio je dekan velečasni Božo Pinjuh.
Svetu misu u 19.00 sati predvodio je sisački biskup Vlado Košić. Na misnom slavlju sudjelovali su i svećenici: don Mirko Režek, velečasni Ivica Šimunović, velečasni Željko Faltak, velečasni Dražan Mirčić, velečasni Ilija Piličić i velečasni Robert Jakica. Prije same mise biskup je s ostalim svećenicima odao počast i izrekao molitvu za sve poginule pred spomenikom tisućljetnog hrvatskog kraljevstva. Biskupu je riječ dobrodošlice u ime čitave župne zajednice izrekao dr. Mile Marinčić.
Biskup Vlado je u svojoj homiliji, spominjući zaštitnika župe, prikazao Petrovo zatajenje Isusa i Petrov gorki plač. Kad je primio Duha Svetoga, postaje hrabar u propovijedanju evanđelja po cijenu vlastite smrti. Tako stradava na Vatikanskom brežuljku razapet na križu glavom nadolje. To je poruka kako i sami trebamo imati Petrovu vjeru. Kad Petar odgovara Isusu da je Isus Sin Božji, Isus ga imenuje Petrom-Stijenom, time je prikazana ona čvrstina na kojoj će biti sagrađena Crkva. Stoga smo pozvani čuvati vjeru i biti Isusovi učenici poput Petra i Pavla. Biskup Vlado tako spominje i svetog Pavla kao progonitelja vjere i pri tom postavlja pitanje: tko su progonitelji vjere našeg vremena? Ljubav je bit kršćanskog života. Tako Petar kaže: “Ti, Gospodine, znaš da te volim.“ Time je pokazao prepoznatljivost ljubavi. Naša vjera također govori Gospodinu: Ti znaš da sam slab, ali te volim. Ako želimo biti Isusovi učenici, ne smijemo se odijeliti od Petra današnjih dana, svetog oca Franje.
Autor teksta: Mirjana Banković-Malečić
Autor fotografija: Ivan Nađ
Pozdravni govor dr. Mile Marinčića, predstavnika župnog pastoralnog vijeća